Madeni Yag Kartal

Parçaların kolay hareketini sağlayarak, iki katı cismi birbirinden ayırıp, sürtünmeyi en aza indirerek kullanılan yağlar madeni yağ olarak geçer. Yapılan maddelerin işlevine ise yağlama adı verilir. Rafinelerde ham petrolün işlenmesi ile elde edilen ürünlerden biri olan madeni yağlar tekrardan özel işlemden geçer. Madeni yağların ham maddesi olan baz yağlar elde edilir. Bu yağlar visgozitelerine göre sınıflandırma işleminden geçer. Madeni yağların hepsinin doğrudan elde edilmesi mümkün değildir. Madeni yağlar bazı maddelerin karıştırılmasıyla elde edilir. Piyasalarda birçok çeşit marka ve cinste yağlar satılmaktadır. Firmamız olarak kullanılan yağları kalite bazında değerlendiriyoruz. Her yağlar birbirlerinden tamamen farklıdır. Bunların nedeni; baz yağlarının kimyasal özelliklerinin farklı olması, kullanılan malzemelerin cinsinin ve miktarının farklı olması. Madeni Yag Kartal firma olarak yağların kalitelisini kullanmakta, müşterilerine daima güven vermektedir.
Madeni Yag Kartal olarak yağları belli kategorilerde inceliyoruz. Mineral baz yapıları kimyasal özellikleri bakımından 3 gruba ayıralım.
1) Alifatikler
2) Naftenikler
3) Alifatik ve Aromatikler
Baz yağların seçimleri bu kategoride büyük önem kapsar. Çünkü yağların endüstri standartlarından geçmesi gerekiyor. Kimyasal yapılarından dolayı farklı olduğu için bu baz yağlardan üretilen madeni yağlar birtakım farklı özellikler gösterir. Bu sebeplerden dolayı madeni yağlarda standardın ve performansın gerektirdiği baz yağlar ve sentetikler kullanılmaktadır. Birde yağların geri dönüşümü adına birtakım işlemler uygulanmaktadır. Buna atık madeni yağların arıtılması denir. Gelin şimdi hep beraber bu yağlar nasıl bir arıtılmadan geçiyor onları inceleyelim.
Madeni Yag Kartal olarak yağların geri dönüşümü için filtre kullanıyoruz. Atık madeni yağların arıtılmasında, makine tesisatların yanı sıra ayrıca olarak filtrelerinde kullanılması gerekmektedir. İlk aşama atık yağın temin edildiği yere göre ihtiva ettiği yağlı atığın, nevine bağlı olarak ayrı stoklama ve dinlendirme tanklarında belli bir süre bekledikten sonra dekante edilmesi sonucu içindeki su ve tortu ayrılır. Daha sonra, ısıtmalı kazanlarda kaynatılır.
Birde yağların performanslarını arttırmak amacıyla katkı maddeleri kullanılır. Bu maddeler yok denecek kadar az olup, yağların performansını arttırır. Kullanılan kattı maddelerinin türü, yapısı ve ne kadar gerektiği kullanacağı ürünlere göre değişim göstermektedir. Örnek vermek gerekirse; uçak benzinlerinde oktan sayısı arttırıcı ve boya katkı maddeleri kullanılır. Jet yakıtlarında ise bu maddeler kullanılmamaktadır. Bunun yerine özel korozyon ve buzlanma önleyiciler kullanılmaktadır.